mandag 1. mars 2010

Ketose!

God formiddag!
Nå er ny uke igang og for oss som driver idrett på utrolig lavt nivå bringer uken store muligheter. Vi skal jo som kjent være i ketose pga at vi ikke har i oss noe karbohydrater, men jeg lurer på en ting. Hvor mye kan vi egentlig ha i oss og forbli i Ketose?

Nå er jeg klar over at de fleste vil svare at dette varierer fra person til person og at vi bør ligge mellom 25 til 50 gram karbohydrater per dag. Men, pulveret vi har i oss inneholder jo ca 35 gram karbohydrat per 100 gram! Det blir jo for vår del ca 50 gram karbohydrater per dag kun i posene! Nå skjønner jeg at det er noen næringsstoffer i posene også, men hadde det vært em ide å spise mer salat og kutte ut en av posene hver dag? Ville det fått de av oss, heldigvis ikke meg, som sliter med å holde seg i ketose , til å komme inn i ketose igjen?

Videre var jeg nok en gang på spinning igår, men jeg sto over på fredag. Det ble litt tøft med 5 spinningtimer på en uke :) Heretter blir det nok trening/spinning tirsdag, onsdag (styrke), torsdag, fredag og søndag for min del! Det er akkurat passe og jeg klarer å spise riktig i tillegg!

Forresten, dagens tips fra meg på salaten: Pesto Vinagrette. Kun ca 4 g karb per 100 g, og man trenger kun et lite dryss over salaten. Kjempegodt for den som liker pesto!


Ønsker alle en fin uke, og husk: Pay it forward!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar