onsdag 10. mars 2010

Tiden flyr og treningen uteblir...

Hei!

Til å beygynne med var jeg utrolig flink til å holde rutinene, men nå flyr tiden av gårde med meg. Jeg har jo lagt en plan for når jeg skal trene, men noen ganger går andre ting foran. Jeg var på trening fredag, men hadde ikke fått spist skikkelig og ble svimmel midt i spinningtimen. Måtte virkelig ta meg sammen for å fullføre! Etter det var planen å reise på trening søndag, men da kom familien foran og jeg ble forhindret fra å reise :( Så da jeg var på spinning igjen igår føltes det som en evighet siden sist..hehe... Men, jeg holder fortsatt vekten ved like selv om reduksjonen er så som så vil jeg tro. Så var det matoppskrift! Hadde jo tenkt å legge ut en oppskrift til i helga, men ble borte hele helga med familie, så her kommer den nå istedet:


Scampi salat ala SMK

Dette er en av min favoritter. Man tager egentlig hva man haver av salat tilgjengelig og blander med chilimarinerte scampi. Dette er meget godt, meget sunt og så godt som uten karbohydrater.
Men, jeg foretrekker å bruke følgende (tilpass etter antall pers.):

- 1/2 kg scampi (ferdige kokt kjøpes på Rema. Ta av halen)
- 1 Chili explosion krydder ( ha i etter ønske, men ta i litt! )
- 4-5 ss olivenolje

Bland dette godt sammen i en bolle og la det stå i minimum 15 minutter! Legg scampiene i en ildfast form og sett dem i ovnen på 200 grader i 15-20 minutter eller stek dem i en panne i 5 minutter på middels sterk varme! Nam!

Salat:
- 1 bunt asparges (kok opp lettsaltet vann og la aspargesen få et raskt oppkok. Ta deretter aspargesen opp og rett over i en bolle med isvann i 10 sekunder. Da stoppes kokingen og aspargesen blir knasende god)
- 1 pk ruccolasalat (skyll i kaldt rennende vann)
- 1 pk perletomater ( eller andre småtomater. Del dem i to)
- 1 stk agurk. (Ffjern det bløte i midten. Skjer i små biter)
- 1 stk paprika ( Skjer i små biter)
- 1 stk rødløk (Hakk i tynne skiver)
- 200 g ost (Norvegia i terninger eller Parmesan i skiver )

Dette er veldig godt når du blander alt sammen og legge scampi på toppen. Lykke til!

Nå ble jeg sulten også. Tror jeg må spise min salat for dagen; hjertesalat med hardkokt egg og røkelaks, rødløk, ruccola og rollosalat. Enkelt og godt som lunsj ;)

Vi snakkes, for det er jo faktisk bare en dag igjen til veiing..hihi..

3 kommentarer:

  1. jeg har prøvd scampien din, og den er kjempegod og lettvin!
    Og i helga hadde jeg baconsurret kyllingfilet á la Stig Morten som ble en kjempesuksess hjemme hos oss!!! Er så godt å ha en med så gode ideer innimellom!!!
    Håper alt gikk bra igår, jeg er kjempefornøyd!

    Hilsen "Toro-dronninga"

    SvarSlett
  2. Hola, Queen of del Toro ;)

    Så gøy at du likte scampisalaten. Kanskje vi skulle gå sammen og lage salaten til de som går på kurs? Også supert at alle likte kyllingen. Det blir liksom litt annet, men kjempegodt! Det gikk for øvrig bra sist, så da er det bare å stå på videre. HAr du planer om flere styrkesirkler da? Jeg må jo prøve det også en gang!

    SvarSlett
  3. Hei Stig Morten ! Takk for fine oppskrifter ! Jeg trenger nye ideer, har gått lei av de jeg pleier å lage !Spiser to måltider nå og sist hadde jeg gått opp ! Da ble jeg sur men kroppen må vel vende seg til vanlig mat igjen...Står på videre har jo gått ned over 15 kg da ! Stolt av meg sjøl helsegevinsten er viktigst ! Fortsatt god påske ! Solla

    SvarSlett