tirsdag 16. februar 2010

Helga er over, men dagene går...

Dagene går... fort nå gitt. Fortere enn jeg skulle ønske! Kuttet trening igår fordi beina var litt tunge etter spinning på søndag, men drar på spinning i kveld! Må jo fortsette løpet når en har satt seg et mål her i livet. Kan jo ikke gi opp da!

Nå har kroppen nådd punktet der jeg ikke raser i vekt lenger også. Det er vel dette som kalles adaptsjon. Merker at det har stoppet opp selv om jeg er like flink! Det er jo litt slitsomt, men jeg er fortsatt glad for å kunne trene flere dager i uka. Tror jeg begynner å mestre dette nå gitt. Fått så godt som full kontroll på mat og matlaging, samt at jordbær-shaken fortsatt går ned på høykant :)

Helga var allikevel slitsom. Morsdag, fastelaven, valentinsdagen og attpåtil bursdag til min fantastiske samboer Bente resulterte i masse kaker, boller og brus. Det var pølsefest og brus, men jeg laget stor og god salat til de som ønsket og hadde nesten en slags tapaslignende sjøfest i tillegg. De kunne velge i krepsehaler, reker, scampi i både lime og chili, halvfet ost fra Italia, pestovinagrette, hvitløksdressing, syltet soltørket tomat og litt til :) Det var kjempegodt og så godt som uten karbohydrater!!

Vel, nå har jeg satt meg som mål å skrive litt hver dag her inne. Om hva jeg føler og hvor vanskelig dette kan være, eller hvor enkelt dette kan være! Det er nemlig slik at det er veldig, og da mener jeg VELDIG, vanskelig i starten. Jeg hadde meget god motivasjon, men den forsvant dag 1! Jeg måtte virkelig holde igjen for ikke å sprekke, men er glad jeg gikk på kun shake i 2 uker nå. Etter det begynte jeg jo å spise litt. Veldig forsiktig, men litt salat spiste jeg. Gjerne med litt Norvegia og kylling, men uten karbohydrater! Dette har jeg holdt meg til videre denne uka, selv om jeg hadde utrolig lyst på marsipankake på lørdag. Men, jeg spiste som sagt salat og drakk vann. På kvelden tok jeg et stort glass Pepsi Max, men merket at det var litt dumt :( Når du drikker brus igjen, kommer liksom søthungeren også. Jeg drakk derfor en liter vann etterpå for å få det bort igjen. Det fungerer utrolig godtå drikke vann! Det er også veldig viktig, dersom man vurderer en slik kur via treningssenteret eller for seg selv, at man holder seg i nakken så lenge man ønsker å gå ned i vekt. Man må forbli i ketose for å gå ned, og sprekker man må man starte helt på nytt igjen!

Det som også er veldig gøy etter en stund er at man blir interessert i mat og hva maten inneholder. Andre folk, som tidlig i livsendringsfasen min blåste litt i nesen, spør gjerne om det er lov å spise igjen nå plutselig. De har fortsatt begrenset tro på det man gjør, men ser jo at noen kilo renner av. Jeg spiste kylling til lunsj igår. Dro på ICA og kjøpte en halv kylling til 14,95, samt en bladsalat. Det luktet fortreffelig og de andre ble svært misunnelige der de satt med brødskivene sine :) Igår fikk jeg spørsmål om jeg ikke kunne lage mat for noen snart, og det var ikke første gang jeg fikk det spørsmålet. Det er jo så lett å lage så mye godt uten karbohydrater. Jeg savner ikke ris, pasta, brød eller potet merker jeg :) Det er fint. Jeg lager utrolig masse god mat allikevel. Tror jeg må ønske meg kokkekurs til bursdagen min av alle jeg kjenner. De kan gå sammen og sende meg av gårde..hihi...

Vel, det var dagens lille tanke rundt temaet. Neste gang tror jeg vi tar opp varm lunsj til folket!

Ønsker meg lykke til videre :) Stig Morten.

2 kommentarer:

  1. Jeg tror alle som var i bursdagen min syntes du var fantatisk flink! På alle måter! Først og fremst imponerte du jo alle med maten! Den ble akkurat slik jeg ønsket meg, og om mulig - bedre!!! Tenk å ha en slik flink kokk som samboer! :D (Men det har jeg jo visst i mange år allerede ;) I tillegg skal det stor selvdisiplin til for å holde seg unna en stort kakebord når alle andre stadig fyller på asjettene sine! Stå på videre, elskling, dette går kjempebra!!!

    SvarSlett
  2. Salaten du laget på lørdag var kjempegod! Feel free til å lage flere slike og levere til meg... hihi

    SvarSlett