onsdag 17. februar 2010

Varm lunsj :)

Hei igjen.

Jeg er av den oppfatning at jeg jobber bedre med jevnere blodsukker. Det bør vel legges til rette for at ansatte kan ha mulighet til å spise regelmessig, godt og sunt på arbeidsplassen for å oppnå en bedre arbeidshverdag. Jeg vil tro det skaper enda bedre trivsel og samhold på arbeidsplassen, i tillegg til at effektiviteten blir minst like god totalt sett.

Det vil sannsynligvis bli mindre sykefravær og mindre dødtid. I tillegg mener jeg at lunsjen bør vare 1 time istedet for 30 minutter. Man rekker jo ikke spise godt når man stresser slik vi nordmenn gjør. Brød med syltetøy gir ingen glede!

Vi jobber jo også bedre dersom vi er litt presset enn om vi har en halv time "ekstra"! Jeg kan derfor ikke se noen som helst grunn til at dette ikke bør gjennomføres, bortsett fra det økonomiske. For prisen spiller jo nødvendigvis inn på dette, men jeg vil tro veldig mange ville legge litt mer i potten om de fikk varm lunsj på jobben. Nå er det jo mange håndverkere som praktiserer dette, for de står jo alltid i kø på butikken midt på dagen :) Jeg skjønner dem godt, for jeg vil jo det samme selv. Det hender jeg gjør det også.

Men hva skal til for å sette dette på dagsorden? Er det noen som er interessert i dette? Er det forsket på dette fra før? Hvorfor praktiserer verden det, men ikke vi? Er vår tid for dyrebar til slik? Skulle vi helst spist ved pulten mens vi jobbet?
Hvem vet, inte jag, hvem vet, gjør du?

Når alt kommer til alt så ser jeg for meg at for min del blir det varm lunsj fremover. Tenker å se hvordan dette påvirker de jeg jobber sammen med, som et slags lite eksperiment :) Det hjelper nok ikke, men jeg prøver allikvel. Imorgen blir det vel stekt paprika med kjøttdeig på en seng av salat. Lurer på hva de sier til det ;)

Videre blir det ikveld, som vanlig (kan vel nesten si det nå i 3. uke), styrketrening. Må jo bygge litt muskler i tillegg til å gå ned i vekt også. Det går jo litt saktere nå, men det er en del av det hele!

Ønsker meg selv lykke til imorgen :)

1 kommentar:

  1. Jeg tror varm lunsj har veldig mye for seg! Jeg skulle ønske skole-Norge kunne innføre varme skolemåltider, slik som nabolandene våre har hatt i mange år... Men matpakka er nok ganske så hellig her til lands ja... Blir spennende å se framover!

    Masse lykke til i morgen! :) Stor klem! <3 <3 <3

    SvarSlett